Den digitale udvikling og sociale medier

Digital markedsføring og sociale medier

Den digitale verden er i konstant udvikling, og nye tiltag bliver hele tiden gennemført. I takt med denne udvikling kommer der mere fokus på digital markedsføring på de sociale medier.

Især Facebook er en stor spiller indenfor digital markedsføring, idet platformen har et højtudviklet annoncesystem. Da både store og små virksomheder nemt og billigt kan markedsføre sig på eksempelvis Facebook, er konkurrencen mellem virksomhederne blevet skærpet markant. Det ses at rigtig mange store virksomheder er begyndt at miste markedsandel til de mindre virksomheder, hvilket skyldes de sociale mediers mange muligheder.

Alle kan være med!

Det er ikke længere kun de store virksomheder, der kan følge med. På grund af de sociale medier behøver vi i dag ikke længere at bruge penge på dyre reklamer til TV samt aviser, og vi kan komme langt med et par få tusind kroner.

Facebook bliver brugt af utallige af virksomheder, og kan ses som værende en kæmpe markedsføringskanal. Ligegyldig hvilken størrelse virksomheden har, handler det blot om at være kreativ, finde de rette målgrupper og sætte nogle penge bagved. På denne måde kan du få dine budskaber ud, til de brugere du ønsker.

Kom i gang allerede i dag!

Vi anbefaler dig at komme i gang med Facebook marketing allerede i dag! Det gør vi af den simple årsag, at så snart alle de store virksomheder begynder at anvende Facebooks annoncesystem, vil priserne med sikkerhed stige. Dette så vi med Google Adwords, som tog cirka 25 øre pr. klik i 2004/05. I dag tager Google Adwords 30-40 kr. for deres billigste klik.

 

Derfor mener vi, at du skal til at bruge de sociale medier som et led din markedsføring!

Er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang med de sociale medier? Så kontakt OnDigital eller læs mere på her.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Skriv en kommentar